Meer info. Akkoord

De Koninck

Lost in Spice nu permanent beschikbaar

De brouwers bij De Koninck experimenteren erop los. Het resultaat daarvan zijn niet enkel Triple d’Anvers, het Bolleke De Koninck en Wild Jo, maar ook éénmalige testbrouwsels in allerlei kleuren, geuren, smaken en stijlen. Deze testbrouwsels vloeien – zolang de voorraad strekt – uit de tap in verschillende cafés in België en Nederland.

In het voorjaar van 2015 zag het eerste testbrouwsel het licht: de Imperial Red Ale. Gevolgd door Russian Imperial Stout (oktober 2015), Pierre’s Bock (maart 2016) en Lost in Spice (juli 2016).

In november 2016 was het de beurt aan brouwsel 05, ‘Bier van A’ en in februari 2017 brouwden Sven Dekleermaeker en Jitsk ‘Mint the Chocolate’. Eén voor één bieren met een hoekje af. Op de website van De Koninck kunnen fans aangeven wat ze van elk testbrouwsel vinden. En wat bleek? Lost in Spice, het vierde testbrouwsel dat in juli 2016 werd gelanceerd, sloeg zó aan bij het publiek dat de stadsbrouwerij het bier permanent op de markt brengt.

Of de brouwers van De Koninck, écht lost in space…euh spice waren, toen ze aan het brouwen sloegen, weten we niet... Feit is dat ze hun favoriete kruiden en fruit in de hop gun staken: gember en kardemon. In de brouwketel werden koriander, sinaasappelschil en citroen toegevoegd. Het resultaat: Een fris en kruidig craft bier.